Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.



NOVINKY

arr3Plníme požadavky nařízení GDPR!Vážení zákazníci Náš e-shop je od 25.5. plně v souladu s požadavky EU na ochranu osobních údajů dle... arr3SP-EL distributorem firmy A.M.AOd září 2017 jsme distributorem pro Českou republiku slovenské firmy AMA Exhaust Systems... arr3Výrobky firmy SKODAMOTOR nově na našem e-shopu!Od listopadu 2017 jsme distributorem firmy SKODAMOTOR specializující se na: úpravy motorů Škoda... arr3Měření teploty oleje FeliciaPředstavuje kit pro měření teploty oleje přes palubní počítač felicia!... arr3EETVážení zákazníci, protože 95 % Vašich objednávek realizujete přes e-shop, rušíme od 1.3.2017 možnost... arr3Krytka naklápění světel pro ovladač z oktávieNyní máte možnost si u nás objednat krytku pro vsazení ovladače naklápění světel z Octavia I.... arr3Nové webovky a e-shop!Spustili jsme pro Vás nové webové stránky i s e-shopem!...

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 3 955 Kč (152 EUR)
naše cena 1 755 Kč (67 EUR)
naše cena 1 755 Kč (67 EUR)

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 813 Kč (31 EUR)
naše cena 1 554 Kč (60 EUR)

Články » Jednotka komfortních funkcí
Jednotka komfortních funkcí

 

Jednotka komfortních funkcí pro vozy Škoda Felicia (CFU-FEL1)

Možná se zeptáte, proč vyvíjet něco, co Číňan už dávno má. Ve skutečnosti nemá. Všechny tyto jednotky sice na trhu existují, ale jako samostatná řešení. Pokud byste chtěli mít v autě všechny funkce najednou, budete muset přemýšlet, kam všechny ty krabičky poschováváte.  Navíc nakoupení všech krabiček také nebude úplně zadarmo. Navíc Číňan jako obvykle nemyslí příliš na kvalitu a ačkoli jeho krabičky mohou na první pohled vypadat lákavě, trpí řadou neduhů, na které přijdete bohužel, až když je budete mít namontované v autě a začnete je prakticky používat.

Instalační sada sestává s řídící jednotky a kabelového svazku, který je osazen továrními konektory pro škodu felicii. Instalaci zvládne podle přiloženého manuálu i člověk bez elektrotechnického vzdělání. Přibližná doba instalace je cca 45 min.

Pokud je potřeba jakoukoli z 4 podporovaných funkcí vypnout, dá se to udělat jednoduchým nastavením pomocí jumperů (propojek) přímo na jednotce.

V případě potřeby, je možno všechny funkce jednotky, po jejím připojení na elektroinstalaci vozidla, jednoduše vyrušit propojovací klemou, která se připojí na konektor kabeláže pro připojení vlastní jednotky.

 

V čem je funkce Corner Lights v CFU lepší než v krabičce od Číňana?

  • jednotka detekuje rychlost a funkce je aktivní pouze při nízkých rychlostech (na dálnici nejste za blázny a nekoledujete si o pokutu)
  • jednotka aktivuje funkci pouze při nastartovaném motoru, tj. pokud máte puštěný blinkr z důvodu bezpečnosti při vypnutém motoru, mlhové světlo nevybíjí baterii
  • číňanova krabička nedokáže detekovat spuštěná varovná světla, takže pokud necháte auto někde "na blikačky"se zapnutou elektrikou, tak vám pro jistotu vybije baterii oběma mlhovkami:-)
  • z důvodu ochrany žárovek funkce využívá pro plynulé rozsvěcení a zhášení žárovek PWM modulaci

Přisvěcování mlhovými světlomety do zatáček (Corner Lights)

Funkce moderních vozidel, která slouží k zvýšení osvětleného zorného pole řidiče ve tmě při odbočování a zvýšení viditelnosti vozidla pro ostatní řidiče na křižovatce rozsvícením jedné mlhovky v závislosti na straně, na kterou odbočujete. Funkce je aktivní pouze při rychlostech do 40 km/h stejně tak jako u moderních vozidel. Funkce je svázána s signalizací odbočování směrovými světly.

V čem je funkce Trippling v CFU lepší než v krabičce od Číňana?

  • jednotka netrpí neduhem, že vyhodnocení prvotního krátkého pulsu trvá dlouho a tak následné 2 bliknutí navazují bez jakékoli prodlevy
  • jednotka místo 3 následných bliknutí vygeneruje opravdu jen 2
  • jednotka pro blikání využívá stávajícího přerušovače směrových světel, takže nedochází k tomu, že byste jako u číňana ztratili akustickou zpětnou vazbu o tom, že opravdu blikáte:-)
  • díky využití stávajícího přerušovače jednotka nepotřebuje nic jako "učící tlačítko" u tzv. "chytrých" jednotek "triplingu". Naše je umí a zná již od přírody:-)

Funkce komfortního blikání (Trippling)

Funkce, kterou bych zařadil k těm, které opravdu zvednou "komfort" při řízení. Obzvláště ve městě nebo při častém předjíždění používáte směrová světla velmi často. A velmi často také stačí bliknout pouze 3x. Což je principem této funkce. Jednotka trojité bliknutí, tzv. trippling provádí za vás. Stačí páčku směrových světel tzv. "namáčknout" a jednotka jednoduché bliknutí ještě 2x zopakuje. Vy se díky tomu můžete více soustředit na samotné řízení a funkce sama o sobě přispívá k výrazně menšímu opotřebovávání páčky směrových světel.

V čem je funkce Emergency Lighting v CFU lepší než v krabičce od Číňana?

  • číňanovi má dvě možnosti, jak pro svoji krabičku funkci zajistit: A) GPS čip, B) akcelerometr
  • GPS čip nedokáže dostatečně rychle rozpoznat změnu rychlosti a v hlubokém lese funkce fungovat nebude vůbec
  • akcelerometr je o poznání lepší řešení, ale instalace tohoto čidla je extrémně náročná na umístění ve vozidle. Je nutné zajistit aby vektor, ve kterém čidlo detekuje zrychlení byl rovnoběžný s vektorem rychlosti pohybu vozidla. Kolik takových míst ve vašem autě máte?
  • kalibrace pro obě verze musí být také švanda

Rozsvícení varovných světel při prudkém brzdění (Emergency Lighting)


Moderní velmi užitečná funkce, která výrazně snižuje riziko toho, že nezareagujete dostatečně rychle a nestihnete varovat při prudkém brzdění řidiče za vámi a ten nezvládne včas dobrzdit. Funkce automaticky při detekci intenzivního brzdění zapne varovná světla. Funkce nachází uplatnění obzvláště při jízdě v koloně na dálnici, či pokud musíte nečekaně zabrzdit např. před přechodem pro chodce.

V čem je funkce Emergency Lighting v CFU lepší než v krabičce od Číňana?

  • u této funkce by asi člověk řekl, že se nedá moc vymyslet. Existuje přeci jenom ale jedna věc, kter udělat lépe lze. Čínské krabičky často nemyslí na zbytečnou zátěž baterie. Některé Vám tedy okamžitě rozsvítí po otočení klíčkem v zapalování, jiné - ty "chytré" mají časový zpožďovač, který vám nakonec, když budete pomalí, světla stejně nakonec před nastartováním rozsvítí:-)
  • Naše jednotka využívá detekci napětí z alternátoru. Díky tomu se světla rozsvítí opravdu až poté, co nastartujete motor.
Snímač natočení volantu

 

Snímač natočení volantu Felicia

Rádi bychom Vám představili novinku ve vývoji CFU1-FEL a CFU2-FEL.

Aktuálně jsme vytvořili produkční verzi snímače natočení volantu pro vůz felicii.

Snímač se připojuje na CFU1-FEL (do budoucna je kompatibilní s CFU2-FEL) a zajišťuje informaci o natočení volantu vozidla, díky čemuž již CFU není odkázána na informaci ze směrových světel a umožňuje zcela stejné chování jako u nejnovějších vozidel.

Snímač natočení volantu se využívá pro spínání a vypínání funkce "corner lights" - tedy přisvěcování do zatáček - na felicii bez dalších úprav mlhovými světly. Ke spínání dochází stejně jako u nových koncernových vozů při úhlu natočení 90°.

Snímač je realizován pomocí modifikovaného držáku přepínačů felicia 6U0953557 a ozubeného kola umístěného na volantové tyči. Pozn. Majitelé vozidel s velmi starým držákem přepínačů 097856004 musí udělat upgrade na ten nový, protože ten starý modifikovat nelze. Nicméně předpokládáme, že aut s tímto starým držákem již bude úplné minimum.

Výroba celého snímače je velmi časově náročná a nejdražší komponentou jsou zakázkově soustružená ozubená kola s velmi malým modulem.

Cenu s daní byla stanovena na 3314 Kč s daní. Při zaslání Vaše držáku páček je cena 2994 Kč

Když by měl někdo zase pocit, jak jsme drazí, doporučuji porovnat např. se senzorem na starou fabii ;)
http://www.cc-autodily.cz/senzor-uhlu-otaceni
Pozn. To jsou snímače, které továrna střílí jako Baťa cvičky, my frézujeme držák páček a přesně ručně umisťujeme ozubené kolo - žádná švanda :(

Možná zajímavá informace pro všechny kutily. Snímač natočení volantu má svoje vlastní mikroprocesorové řízení a díky řešení pomocí ozubeného soukolí není problém s pamatování nulové polohy volantu!!! Díky tomu, že snímač jsme navrhli jako samostatný konstrukční celek, je možné ho využít i bez toho, abyste ho museli připojovat na CFU. Snímač je vybaven výstupem, který spíná k zemi a tak poskytuje jednoduchou binární informaci - sviť / nesviť.

A teď již konečně nějaké fotografie, abyste měli představu, o čem se tady vůbec bavíme ;)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek