Jednotka komfortních funkcí pro vozy Škoda Felicia (CFU-FEL1)
Možná se zeptáte, proč vyvíjet něco, co Číňan už dávno má. Ve skutečnosti nemá. Všechny tyto jednotky sice na trhu existují, ale jako samostatná řešení. Pokud byste chtěli mít v autě všechny funkce najednou, budete muset přemýšlet, kam všechny ty krabičky poschováváte. Navíc nakoupení všech krabiček také nebude úplně zadarmo. Navíc Číňan jako obvykle nemyslí příliš na kvalitu a ačkoli jeho krabičky mohou na první pohled vypadat lákavě, trpí řadou neduhů, na které přijdete bohužel, až když je budete mít namontované v autě a začnete je prakticky používat.
Instalační sada sestává s řídící jednotky a kabelového svazku, který je osazen továrními konektory pro škodu felicii. Instalaci zvládne podle přiloženého manuálu i člověk bez elektrotechnického vzdělání. Přibližná doba instalace je cca 45 min.
Pokud je potřeba jakoukoli z 4 podporovaných funkcí vypnout, dá se to udělat jednoduchým nastavením pomocí jumperů (propojek) přímo na jednotce.
V případě potřeby, je možno všechny funkce jednotky, po jejím připojení na elektroinstalaci vozidla, jednoduše vyrušit propojovací klemou, která se připojí na konektor kabeláže pro připojení vlastní jednotky.
V čem je funkce Corner Lights v CFU lepší než v krabičce od Číňana?
| Přisvěcování mlhovými světlomety do zatáček (Corner Lights)Funkce moderních vozidel, která slouží k zvýšení osvětleného zorného pole řidiče ve tmě při odbočování a zvýšení viditelnosti vozidla pro ostatní řidiče na křižovatce rozsvícením jedné mlhovky v závislosti na straně, na kterou odbočujete. Funkce je aktivní pouze při rychlostech do 40 km/h stejně tak jako u moderních vozidel. Funkce je svázána s signalizací odbočování směrovými světly. |
V čem je funkce Trippling v CFU lepší než v krabičce od Číňana?
| Funkce komfortního blikání (Trippling)Funkce, kterou bych zařadil k těm, které opravdu zvednou "komfort" při řízení. Obzvláště ve městě nebo při častém předjíždění používáte směrová světla velmi často. A velmi často také stačí bliknout pouze 3x. Což je principem této funkce. Jednotka trojité bliknutí, tzv. trippling provádí za vás. Stačí páčku směrových světel tzv. "namáčknout" a jednotka jednoduché bliknutí ještě 2x zopakuje. Vy se díky tomu můžete více soustředit na samotné řízení a funkce sama o sobě přispívá k výrazně menšímu opotřebovávání páčky směrových světel. |
V čem je funkce Emergency Lighting v CFU lepší než v krabičce od Číňana?
| Rozsvícení varovných světel při prudkém brzdění (Emergency Lighting)
|
V čem je funkce Emergency Lighting v CFU lepší než v krabičce od Číňana?
|
Snímač natočení volantu Felicia
Rádi bychom Vám představili novinku ve vývoji CFU1-FEL a CFU2-FEL.
Aktuálně jsme vytvořili produkční verzi snímače natočení volantu pro vůz felicii.
Snímač se připojuje na CFU1-FEL (do budoucna je kompatibilní s CFU2-FEL) a zajišťuje informaci o natočení volantu vozidla, díky čemuž již CFU není odkázána na informaci ze směrových světel a umožňuje zcela stejné chování jako u nejnovějších vozidel.
Snímač natočení volantu se využívá pro spínání a vypínání funkce "corner lights" - tedy přisvěcování do zatáček - na felicii bez dalších úprav mlhovými světly. Ke spínání dochází stejně jako u nových koncernových vozů při úhlu natočení 90°.
Snímač je realizován pomocí modifikovaného držáku přepínačů felicia 6U0953557 a ozubeného kola umístěného na volantové tyči. Pozn. Majitelé vozidel s velmi starým držákem přepínačů 097856004 musí udělat upgrade na ten nový, protože ten starý modifikovat nelze. Nicméně předpokládáme, že aut s tímto starým držákem již bude úplné minimum.
Výroba celého snímače je velmi časově náročná a nejdražší komponentou jsou zakázkově soustružená ozubená kola s velmi malým modulem.
Cenu s daní byla stanovena na 3314 Kč s daní. Při zaslání Vaše držáku páček je cena 2994 Kč
Když by měl někdo zase pocit, jak jsme drazí, doporučuji porovnat např. se senzorem na starou fabii
http://www.cc-autodily.cz/senzor-uhlu-otaceni
Pozn. To jsou snímače, které továrna střílí jako Baťa cvičky, my frézujeme držák páček a přesně ručně umisťujeme ozubené kolo - žádná švanda
Možná zajímavá informace pro všechny kutily. Snímač natočení volantu má svoje vlastní mikroprocesorové řízení a díky řešení pomocí ozubeného soukolí není problém s pamatování nulové polohy volantu!!! Díky tomu, že snímač jsme navrhli jako samostatný konstrukční celek, je možné ho využít i bez toho, abyste ho museli připojovat na CFU. Snímač je vybaven výstupem, který spíná k zemi a tak poskytuje jednoduchou binární informaci - sviť / nesviť.
A teď již konečně nějaké fotografie, abyste měli představu, o čem se tady vůbec bavíme