Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
31.01.2021
Od 1.2.2021 Ukončujeme přepravu s Českou poštou
Milí zákazníci, velice se omlouváme, ale od 1.2.2021 ukončujeme přepravu s Českou poštou. Přeprava objednaných zásilek nebyla dostatečně rychlá. Nově... číst celé
Zobrazit všechny novinky



Najdete nás i na MALL.CZ
  1. Úvod
  2. Části motoru
  3. Hlava
  4. dbilas - Sportovní vačková hřídel Škoda Felicia 1,6 256°/276°

dbilas - Sportovní vačková hřídel Škoda Felicia 1,6 256°/276°

Sportovní vačkové hřídele jsou v dnešní době na tyto vozy cenově dostupný díl. A svými technickými parametry silně převyšují parametry vačkových hříde... celý popis
Dostupnost
do 3 týdnů 1 ks
7 290 Kč
6 025 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:DBI_23.141.011
Kompletní specifikace

Sportovní vačkové hřídele jsou v dnešní době na tyto vozy cenově dostupný díl. A svými technickými parametry silně převyšují parametry vačkových hřídelí vyráběných tzv. přebrusem. Vačkovou hřídel je možné tímto způsobem vyrobit téměř s libovolnými požadovanými technickými parametry. Přebrusové vačkového hřídele jsou vždy zcela zásadně limitovány výchozím tvarem sériové vačkové hřídele a cílový tvar je vždy otázka kompromisů. Velkou jejich nevýhodou je nízká odolnost. Původní vačková hřídel se povrchově kalí a dále zúšlechťuje  a tím získává svůj super tvrdý povrch. Přebrusem se tato tvrdá vrstva poruší a životnost vačkové hřídele je nízká. Povrchová úprava nitridací pouze odolnost pouze lehce zvýší, ale i tak není životnost nikterak závratná. Základem přebrusu je zmenšení základové kružnice vačky z výchozích 38 mm, až klidně k hodnotě 33,3 mm, kdy při instalaci do hlavy bez použití podložek mezi ventily a zdvihátka dochází k tak extrémnímu "vypumpování" zdvihátek, že zcela přestávají plnit svoji funkci. Přebrusové vačkové hřídele jsou v dnešní době pouze opravdu "low cost" řešením bez zásadního potenciálu. Cenový rozdíl mezi přebrusem vačkové hřídele a novou hřídelí je z našeho pohledu tak malý, že se přebrusová vačková hřídel zásadně nevyplatí.   

Sportovní nebo závodní vačková hřídel Felicia 1.6 (AEE / 8V)
- Optimální pro běžné silniční použití
- Určeno pro použití s hydraulickými zdvihátky ventilů
- Časování vačkové hřídele v 0 mm zdvihu: sání 256° / výfuk 276°
- Doporučené časování sacích ventilů: 112°
- Zdvih ventilů: sání 9,5 mm / výfuk 10,6 mm
- Časování ventilů: sání 16°/60°, výfuk 70° / 26°
- Doporučená ventilová vůle: neaplikuje se (hydroštely)
- Možno použít s továrním rozdělovačem

Dle požadovaných provozních otáček může být potřeba vyměnit i ventilové pružiny. Naleznete je v Souvisejících produktech.

Pro optimální cílové nastavení časování vačkové hřídele je také velmi vhodná instalace časovacího rozvodového kola.

Při jeho výměně doporučujeme preventivní výměnu rozvodů motoru. V porovnání s opravou "potkaného motoru" se jedná o cenově zanedbatelnou položku.

Optimální je také výměna hydraulických zdvihátek. Na našem e-shopu naleznete kvalitní zdvihátka od výrobce INA, případně sportovní/závodní vysoce odolná zdvihátka od renomovaného anglického výrobce sportovních komponent Kent Cams

Další díly, které by se Vám mohli hodit, když budete provádět výměnu vačkové hřídele naleznete také v souvisejících produktech níže pod tímto produktem, či volně v sekci Motor -> Hlava.

Upozornění: Z důvodu velikosti vaček je potřeba v hlavě udělat drobnou úpravu frézou, aby se vačková hřídel dokázala otáčet. Bez této úpravy se neotočí.

Zboží zařazeno v kategoriích