- Úvod
- Části motoru
- Hlava
- dbilas - Sportovní vačková hřídel Škoda Felicia 1,6 280°/280°
dbilas - Sportovní vačková hřídel Škoda Felicia 1,6 280°/280°

- Kompletní specifikace
- Komentáře 0
- Ke stažení
- Související zboží11
- dbilas - Sportovní vačková hřídel Škoda Felicia 1,6 280°/280°do 3 týdnů 1 ks9 339 Kč7 718 Kč bez DPH
Sportovní vačkové hřídele jsou v dnešní době na tyto vozy cenově dostupný díl. A svými technickými parametry silně převyšují parametry vačkových hřídelí vyráběných tzv. přebrusem. Vačkovou hřídel je možné tímto způsobem vyrobit téměř s libovolnými požadovanými technickými parametry. Přebrusové vačkového hřídele jsou vždy zcela zásadně limitovány výchozím tvarem sériové vačkové hřídele a cílový tvar je vždy otázka kompromisů. Velkou jejich nevýhodou je nízká odolnost. Původní vačková hřídel se povrchově kalí a dále zúšlechťuje a tím získává svůj super tvrdý povrch. Přebrusem se tato tvrdá vrstva poruší a životnost vačkové hřídele je nízká. Povrchová úprava nitridací pouze odolnost pouze lehce zvýší, ale i tak není životnost nikterak závratná. Základem přebrusu je zmenšení základové kružnice vačky z výchozích 38 mm, až klidně k hodnotě 33,3 mm, kdy při instalaci do hlavy bez použití podložek mezi ventily a zdvihátka dochází k tak extrémnímu "vypumpování" zdvihátek, že zcela přestávají plnit svoji funkci. Přebrusové vačkové hřídele jsou v dnešní době pouze opravdu "low cost" řešením bez zásadního potenciálu. Cenový rozdíl mezi přebrusem vačkové hřídele a novou hřídelí je z našeho pohledu tak malý, že se přebrusová vačková hřídel zásadně nevyplatí.
Sportovní nebo závodní vačková hřídel Felicia 1.6 (AEE / 8V)
- Optimální pro běžné silniční použití
- Určeno pro použití s hydraulickými zdvihátky ventilů
- Časování vačkové hřídele v 0,07 mm zdvihu: sání 280° / výfuk 280°
- Časování vačkové hřídele v 1,00 mm zdvihu: sání 230° / výfuk 230°
- Doporučené časování sacích ventilů: 110°
- Zdvih ventilů: sání 10 mm / výfuk 10 mm
- Časování ventilů: sání 30°/70°, výfuk 70° / 30°
- Doporučená ventilová vůle: neaplikuje se (hydroštely)
- Možno použít s továrním rozdělovačem
Dle požadovaných provozních otáček může být potřeba vyměnit i ventilové pružiny. Naleznete je v Souvisejících produktech.
Pro optimální cílové nastavení časování vačkové hřídele je také velmi vhodná instalace časovacího rozvodového kola.
Při jeho výměně doporučujeme preventivní výměnu rozvodů motoru. V porovnání s opravou "potkaného motoru" se jedná o cenově zanedbatelnou položku.
Optimální je také výměna hydraulických zdvihátek. Na našem e-shopu naleznete kvalitní zdvihátka od výrobce INA, případně sportovní/závodní vysoce odolná zdvihátka od renomovaného anglického výrobce sportovních komponent Kent Cams.
Další díly, které by se Vám mohli hodit, když budete provádět výměnu vačkové hřídele naleznete také v souvisejících produktech níže pod tímto produktem, či volně v sekci Motor -> Hlava.
Upozornění: Z důvodu velikosti vaček je potřeba v hlavě udělat drobnou úpravu frézou, aby se vačková hřídel dokázala otáčet. Bez této úpravy se neotočí.